CONTACT:    conta@euroconthr.ro     sau    +40 723 055 642
Eurocont and HR - Opt etape pentru a infiinta si demara activitatea unui SRL. Cum procedez?

Opt etape pentru a infiinta si demara activitatea unui SRL. Cum procedez?

Societatea cu raspundere limitata (SRL) este in continuare cea mai raspandita forma juridica de organizare aleasa de antreprenori pentru a demara o afacere in mod legal. O astfel de societate iti ofera o mare flexibilitate, este usor de infiintat, dar necesita servicii profesionale de contabilitate. Altfel spus, va trebui fie sa angajezi un contabil, fie sa apelezi la serviciile unei firme de contabilitate.

Etape infiintare SRL

Pentru infiintarea unei SRL, este nevoie de parcugerea mai multor etape, printre care si elaborarea si intocmirea unui dosar de infiintare, ce se va depune ulterior la Oficiul National al Registrului Comertului.

Prima etapa: alegerea obiectului de activitate si stabilirea codului CAEN

Clasificarea obiectului de activitate in functie de codul CAEN este unul dintre cei mai importanti pasi de urmat pentru infiintarea SRL. Este important de stabilit inca de la inceput atat activitatea principala, cat si activitatile secundare. Sigur, codul CAEN principal sau cele secundare pot fi modificate si/sau adaugate si pe parcursul activitatii firmei, dar cu drumuri si costuri suplimentare.

Etapa a doua: denumirea firmei nou infiintate

Inainte de a depune dosarul cu actele necesare infiintarii la Registrul Comertului, trebuie stabilita clar denumirea firmei. Pentru alegerea si rezervarea unei denumiri a societatii, se va completa o cerere de verificare si/sau rezervare firma. In cerere, se vor completa 3-5 denumiri pentru societate, in ordinea preferintelor. Disponibilitatea acestora va fi verificata de specialistii ONRC, pentru a putea utiliza denumirea care este valabila.

Etapa a treia: stabilirea sediului social al firmei

Sediul social reprezinta acel loc fix in care este infiintata societatea, cu o adresa la vor fi trimise toate documentele sau comunicarile din partea autoritatilor statului.

Sediul social poate fi:
- locuinta antreprenorului - proprietate personala (antreprenorul trebuie sa faca dovada unui act de proprietate, contract de vanzare-cumparare etc.) sau proprietatea altei persoane (prin contract de inchiriere sau prin contract de comodat);
- un spatiu de birouri (spatiu comercial, hub etc.) pe care sa il inchiriezi;
- gazduirea sediului social al firmei la biroul unui avocat.

La ONRC, se va prezenta si un document justificativ al sediului social (contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat etc.) impreuna cu celelalte documente necesare infiintarii.

Etapa a patra: depunerea capitalului social

Capitalul minim pentru infiintarea unui SRL este de 200 de lei.

Etapa a cincea: dosarul cu acte pentru Registrul Comertului

Lista cu acte necesare infiintare SRL in 2020 de depus la Registrul Comertului:
- Rezervarea denumirii firmei;
- Actul constitutiv;
- Cazierul fiscal al fiecaruia dintre asociati si/sau administratori;
- Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social;
- Copie Carte de Identitate ( C.I.) sau Pasaport ale asociatilor si/sau administratorilor; - Specimen de semnatura al administratorului/administratorilor firmei; - Declaratii pe proprie raspundere ale asociatilor si/ sau administratorului ca pot indeplini calitatea respectiva, autentificate la notar;
- Dovada depunerii capitalului social (extras de cont din ziua respectiva) la o banca aleasa de catre asociatii firmei.

Etapa a sasea: Ridicarea actelor de la ONRC

Dupa verificarea si validarea dosarului cu acte, poti ridica de la Registrul Comertului urmatoarele documente:
- Certificatul de Inregistrare a firmei
- Hotararea Tribunalului Judecatoresc de pe langa Oficiul National al Registrului Comertului
- Certificatul Constatator.

Etapa a saptea: ROI si RUC

Angajarea de personal atrage dupa sine obligatia de a intocmi un Regulament de Ordine Interioara (ROI), in care sa se mentioneze regulile si conditiile de munca aplicabile, intr-un termen de 60 de zile de la infiintarea SRL-ului. De asemenea, trebuie achizitionat pentru sediul social si pentru fiecare dintre sediile secundare (daca exista) cate un Registru Unic de Control (RUC), intr-un termen de 30 de zile de la data inregistrarii.

Etapa a opta: Angajarea unui specialist care sa se ocupe de actele noului SRL

Antreprenorul are obligatia de a apela la serviciile unui contabil/unei firme specializate in servicii contabile, pentru evidenta financiar–contabila, tinerea la zi a registrelor contabile obligatorii si intocmirea situatiilor financiare anuale.

Infiintarea unei SRL inseamna, chiar si in 2020, foarte multa birocratie. Tocmai de aceea, foarte multi antreprenori la inceput de drum prefera sa solicite ajutorul specialistilor in domeniu.

Eurocont and HR, impreuna cu Eurocont Juridic, va ofera un intreg pachet de servicii pentru infiintarea unui SRL, dar si pentru asigurarea tuturor serviciilor contabile, de HR si salarizare, SSM si PSI, EORI (daca este cazul) si consultanta financiara personalizata.