Lichidare firma 2020. Pasii pentru inchiderea corecta a unei societati
Ai o firma infiintata de ceva timp, care a mers mai mult din inertie sau deloc. Decizi sa o inchizi, pentru ca, in ciuda faptului ca nu mai desfasori activitate pe firma, esti obligat totusi sa depui declaratiile si bilanturile inactive la timp. Chiar daca firma pe care o ai nu mai are activitate, nu o poti abandona, pentru ca vei intra in evidenta ANAF si a Registrului Comertului, care pot cere insolventa sau lichidarea cu lichidator, proces care este indelungat, birocratic si costisitor.
De asemenea, orice firma inchisa altfel decat conform procedurilor legale va putea crea probleme in cazierul fiscal personal, ceea ce va putea crea in viitor probleme la deschiderea unei alte firme. De ce? Pentru ca o firma nu dispare pur si simplu din evidenta ONRC. In majoritatea cazurilor, ONRC o dizolva din oficiu, dar nu o si radiaza. Aici se face confuzie intre notiunile de dizolvare, lichidare si radiere a unei firme.
Cea mai simpla metoda de a inchide o firma este aceea prin lichidare voluntara fara lichidator. Aceasta procedura presupune mai multe etape si verificari, ai nevoie de serviciile unui expert contabil care cunoste procesul si care te va ghida pas cu pas, astfel incat la final firma sa fie radiata definitiv din evidenta Registrului Comertului si sa nu existe alte probleme.
Lichidarea voluntara dureaza aproximativ 2-3 luni, este nevoie de acordul asociatilor cu privire la modul in care vor fi impartite bunurile ramase dupa plata datoriilor si nu trebuie sa existe alte datorii catre ANAF sau alti creditori.
In cazul in care se alege lichidarea voluntara, procesul nu este complicat, insa este nevoie de documente pe care doar un contabil le poate intocmi si de respectarea unor termene de depunere a acestor documente. Pentru un proces de inchidere a unei firme corect si fara probleme in viitor, va recomandam serviciile profesionistilor nostri, cu experienta atat in lichidari societati, cat si in expertize contabile.
Sursa foto: Pixabay
De asemenea, orice firma inchisa altfel decat conform procedurilor legale va putea crea probleme in cazierul fiscal personal, ceea ce va putea crea in viitor probleme la deschiderea unei alte firme. De ce? Pentru ca o firma nu dispare pur si simplu din evidenta ONRC. In majoritatea cazurilor, ONRC o dizolva din oficiu, dar nu o si radiaza. Aici se face confuzie intre notiunile de dizolvare, lichidare si radiere a unei firme.
Cea mai simpla metoda de a inchide o firma este aceea prin lichidare voluntara fara lichidator. Aceasta procedura presupune mai multe etape si verificari, ai nevoie de serviciile unui expert contabil care cunoste procesul si care te va ghida pas cu pas, astfel incat la final firma sa fie radiata definitiv din evidenta Registrului Comertului si sa nu existe alte probleme.
Pasii pentru inchiderea corecta a unei societati
Dizolvarea unei societati
Dizolvarea reprezinta procesul prin care o entitate inceteaza sa mai existe si marcheaza trecerea spre lichidare. Dizolvarea societatilor trebuie sa fie inscrisa in Registrul Comertului si publicata in Monitorul Oficial.Lichidarea unei societati
Lichidarea este faza in care activul firmei (bunurile, banii din banca sau casa) ramase dupa achitarea creditorilor se repartizeaza catre asociati. Este cea mai importanta si complexa etapa in procesul de inchidere prin lichidare voluntara deoarece presupune inchiderea situatiei financiar-contabile si intocmirea bilantului de lichidare. Pentru aceasta procedura este nevoie de un contabil, care va calcula si care este impozitul pe venit din lichidarea societatii.Lichidarea voluntara dureaza aproximativ 2-3 luni, este nevoie de acordul asociatilor cu privire la modul in care vor fi impartite bunurile ramase dupa plata datoriilor si nu trebuie sa existe alte datorii catre ANAF sau alti creditori.
Radierea societatii
Radierea inseamna incetarea existentei firmei ca persoana juridica, insemnand practic stergerea ei din Registrul Comertului. Pentru aceasta, este nevoie de depunerea unui dosar care sa contina documentele contabile, CUI-ul firmei, cererea de radiere, certificatele constatatoare si cel de la ANAF care atesta ca firma nu are datorii, dovada achitarii taxelor la ONRC.In cazul in care se alege lichidarea voluntara, procesul nu este complicat, insa este nevoie de documente pe care doar un contabil le poate intocmi si de respectarea unor termene de depunere a acestor documente. Pentru un proces de inchidere a unei firme corect si fara probleme in viitor, va recomandam serviciile profesionistilor nostri, cu experienta atat in lichidari societati, cat si in expertize contabile.
Sursa foto: Pixabay